Ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα σημάδια από την αγοραστική κίνηση τις πρώτες ημέρες των θερινών εκπτώσεων.

Δέκα ημέρες μετά την έναρξη των φετινών θερινών εκπτώσεων καθώς ξεκίνησαν μια εβδομάδα νωρίτερα απ’ ό,τι συμβαίνει συνήθως με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, η αίσθηση που επικρατεί στην αγορά είναι αυτή της συγκρατημένης αισιοδοξίας, καθώς τα ποσοστά των εκπτώσεων είναι μεγάλα και οι καταναλωτές δείχνουν διάθεση να ψωνίσουν.

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι εκείνοι που εξακολουθούν να στηρίζουν την αγορά και στην παρούσα φάση καθώς το τουριστικό ρεύμα που παρατηρείται, ειδικά στο κέντρο της πόλης, δεν είναι αρκετό ώστε να συνεισφέρει τζίρους που καταγράφονταν προ πανδημίας.

Σε σχέση με τα προϊόντα που κινούνται περισσότερο, αυτά είναι παραδοσιακά τα ρούχα και τα παπούτσια, ενώ ακολουθούν τα καλλυντικά και τα έπιπλα.

Υπενθυμίζεται ότι οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Αυγούστου.

Σε κάθε περίπτωση είναι αυτονόητες οι προσδοκίες των εμπόρων αυτή η εκπτωτική περίοδος να δώσει μια ανάσα στα συσσωρευμένα προβλήματα που άφησε πίσω της η λαίλαπα της πανδημίας, μετά το πολύμηνο lockdown και τις μεθόδους προσπάθειας μεν τόνωσης της εμπορικής κίνησης, όπως το χρονικό όριο των τριών ωρών και οι μέθοδοι click away και click inside, ανεπαρκούς ως προς την αποτελεσματικότητά της, δε. Σε όλο αυτό το τοπίο προστίθεται και η χαμένη, επί της ουσίας, περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, με τους εμπόρους να υπολογίζουν ότι ο τζίρος που απώλεσε η αγορά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων ανέρχεται σε 4,5 δισ. ευρώ.

Συνολικά η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, τα οποία ξεκίνησαν σταδιακά να επαναλειτουργούν από τις 5 Απριλίου δεν ήταν μέχρι τώρα η προσδοκώμενη, λόγω βεβαίως και των περιορισμών που ίσχυαν στην αρχή, ενώ πολύ χειρότερη είναι η κατάσταση στις τουριστικές περιοχές. Σύμφωνα με τον εμπορικό κόσμο, ο τζίρος στο λιανεμπόριο κινείται στο 50% του τζίρου του 2019, ενώ σε κάποιες τουριστικές περιοχές οι απώλειες είναι πολύ μεγαλύτερες, της τάξης του 75%.

Υπενθυμίζεται ότι οι απώλειες του εμπορίου το 2020 ξεπέρασαν τα 10 δισ. ευρώ, ενώ στο 1ο τρίμηνο του 2021 καταγράφηκε μείωση του τζίρου σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 κατά 13,2% και σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 κατά 9,87%.

Οι οδηγίες

Σύμφωνα με τις οδηγίες των εμπορικών συλλόγων προς τα μέλη τους, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού της έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.

Επίσης, θα πρέπει να αναγράφεται το ποσοστό της έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Πηγή: ΟΤ

Προηγούμενο άρθροΕΛΑΣ: Εξαρθρώθηκε συμμορία που «ρήμαζε» σπίτια στην Αττική
Επόμενο άρθροΑστυνομικοί της ΔΙΑΣ άνοιξαν δρόμο για ετοιμόγεννη γυναίκα – Το βίντεο της επιχείρησης