Στόχος μας είναι αναγνώριση της Δυτικής Μακεδονίας ως προορισμός εναλλακτικού τουρισμού και η ενίσχυση της επισκεψιμότητας συμβάλλοντας στην τοπική οικονομική ανάπτυξη και στην αύξηση της απασχόλησης”, δηλώνει στη συνέντευξη του ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Πρόεδρος της Εταιρίας Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας Γεώργιος Βαβλιάρας

Είστε αισιόδοξος για την ανάπτυξη του Τουρισμού στην Περιφέρεια σας;

 Είμαι αισιόδοξος και θέλω να πιστεύω στην ανάπτυξη του Τουρισμού όπου είναι  μεγάλο στοίχημα για την Περιφέρεια μας μετά την είσοδο της περιοχής στην μεταλιγνιτική εποχή. Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι περιοχή με πανέμορφους ορεινούς όγκους, υδάτινο πλούτο με λίμνες και ποτάμια με μεγάλη πολιτιστική κληρονομιά.

Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Περιφέρειας σας για την ανάκαμψη του Τουρισμού; Είστε υγειονομικά έτοιμοι να υποδεχθείτε τους τουρίστες;

Έχει καταρτιστεί Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής για την προβολή και την προώθηση της Περιφέρειας μας, το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο και τον ΕΟΤ και ενδεικτικά να αναφέρω ότι περιλαμβάνει σχεδιασμό ταυτότητας προορισμού, ψηφιακές υποδομές,  παραγωγή Οπτικού Περιεχομένου Επικοινωνίας, κ.α. Και βεβαία να τονίσουμε ότι εναρμονιζόμαστε  με την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και προσαρμοζόμαστε στις νέες συνθήκες που δημιουργεί η πανδημία Covid – 19.  Έχουμε διενεργήσει σεμινάρια επί των Υγειονομικών πρωτοκόλλων σε Ξενοδόχους της περιφέρειας μας με παροχή πιστοποίησης. Επίσης να αναφέρω ότι  η περιοχή μας ενδείκνυται γι’ αυτή την περίοδο που διανύουμε αποτελώντας ιδανικό προορισμό για slow tourism και οι δραστηριότητες στις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες της Δυτικής Μακεδονίας δεν αντιμετωπίζουν θέμα συνωστισμού.

Επίσης να αναφέρω ότι είμαστε σε αναμονή επίσημης ανακοίνωσης για την ένταξη του Γεωπάρκου Γρεβενών-Κοζάνης στο δίκτυο Γεωπάρκων της UNESCO που θα τονώσει τον γεωγραφικό χαρακτήρα του τόπου, την κληρονομιά του, το περιβάλλον του, την αισθητική και τον πολιτισμό του, δημιουργώντας αξιόλογη βάση για μια κατ’ εξοχήν μορφή βιώσιμου τουρισμού, τον Γεωτουρισμό.

Γιατί να επιλέξουν τόσο οι Έλληνες όσο και οι τουρίστες του εξωτερικού την Περιφέρεια σας; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά σημεία για να επισκεφθεί  ο κόσμος;

Αυθεντικός και ιδανικός προορισμός για όλες τις εποχές του χρόνου. Αποδράσεις σε χιονοδρομικά – Μουσεία και Αρχαιολογικοί χώροι – Παραδοσιακή αρχιτεκτονική – Θρησκευτικά Μνημεία – Λίμνες, Ποτάμια και καταρράκτες είναι τα χαρακτηριστικά σημεία της Περιφέρειας μας που αξίζει να επισκεφθεί κάθε τουρίστας είτε του εξωτερικού είτε Έλληνας.

Ο σύγχρονος τουρίστας επιδιώκει άλλες εμπειρίες περισσότερο ποιοτικές, οι οποίες σχετίζονται με τον πολιτισμό, τη φύση και την παραδοσιακή αγροτική ζωή. Με δύο λέξεις, αναζητά την διαφορετικότητα, αυτό που θα τον ανανεώσει και θα τον αποσπάσει από την καθημερινότητα, η Δυτική Μακεδονία το προσφέρει απλόχερα.

Όσοι θα επισκεφθούν την Περιφέρεια μας, με στόχο να δουν από κοντά τις ομορφιές της, θα δοκιμάσουν επίσης μοναδικές παραδοσιακές γεύσεις με γνήσια προϊόντα, θα γευτούν την απαράμιλλη ζεστή φιλοξενία, και κάθε στιγμή του ταξιδιού τους θα είναι μία εμπειρία.

Ο Κοινωνικός τουρισμός συμβάλλει ώστε να γνωρίσει ο κόσμος περισσότερα μέρη;

Ο κοινωνικός τουρισμός, είναι μια μορφή τουρισμού η οποία, κάνει τον τουρισμό προσβάσιμο. Η  «επιταγή διακοπών», συνεισφέρει οικονομικά για τη διευκόλυνση των διακοπών, θα πρέπει, λοιπόν, να εξετάσουμε εάν ο κοινωνικός τουρισμός συμβάλλει ουσιαστικά και θετικά στην επίτευξη του στόχου και πώς θα μπορούσε να ενταθεί ακόμη περισσότερο η συμβολή του, στην ανάπτυξη, στην απασχόληση,  την οικονομική δραστηριότητα αλλά και στις εμπειρίες και γνώσεις του τουρίστα.

Και εμείς ως Περιφερειακή Αρχή είμαστε σύμφωνοι στο δικαίωμα άσκησης τουρισμού για όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων, με voucher ή μπόνους στην επιλογή των τουριστικών προορισμών, ακόμα και στις περιπτώσεις των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού, συνυπολογίζοντας διάφορα χαρακτηριστικά, που αφορούν τόσο την αναψυχή καθ’ αυτή, όπως το φυσικό κάλλος, η πολιτιστική και θρησκευτική παράδοση και οι αρχαιολογικοί χώροι της κάθε περιοχής, ώστε να αναδειχθεί και η μοναδική περιφέρεια τις Ελλάδας που δεν έχει θάλασσα αλλά διαθέτει όμως όλα τα “προσόντα” για να αποτελεί ελκυστικό τουριστικό προορισμό, όλες τις εποχές του χρόνου.

Έχει βγει κάποιο διαφημιστικό πρόγραμμα σε σχέση  με την περιφέρεια στο εξωτερικό και στην Ελλάδα;

Το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής 2021 σχεδιάστηκε σε συνέχεια του σχετικού προγράμματος του 2020. Στόχος μας είναι η Δυτική Μακεδονία να αναγνωρισθεί και να ταυτοποιηθεί ως ποιοτικός προορισμός εναλλακτικών διακοπών.

Στο πλαίσιο αυτό ενισχύσαμε τις ψηφιακές υποδομές με την  αναβάθμιση του τουριστικού portal της Περιφέρειας www.visitwestmacedonia.gr. με στόχο τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας ως πυρήνα των δράσεων ψηφιακής προώθησης του τουριστικού προϊόντος.

Η επικοινωνιακή εκστρατεία βασίζεται σε παραγωγή προωθητικού βίντεο, φωτογραφικού υλικού, παραγωγή ενός δίγλωσσου τουριστικού οδηγού (travel guide) στα ελληνικά – αγγλικά, παραγωγή ηλεκτρονικού Newsletter & αποστολή δελτίων τύπου για προβολή των πτυχών του τουριστικού προϊόντος της Δυτικής Μακεδονίας, και αποστολή δίγλωσσων δελτίων τύπου τουριστικού περιεχομένου στα μέσα ενημέρωσης με αξιοποίηση και της τουριστικής κειμενογραφίας της Περιφέρειας προσαρμοσμένη κατά περίπτωση.

Τι πρέπει να περιμένουμε το 2021 όσον αφορά τον τουρισμό; θα κερδίσουμε το στοίχημα;

Ο Ελληνικός τουρισμός κλήθηκε το 2020, εν μέσω πανδημίας, να δώσει έναν πρωτοφανή αγώνα, η πανδημία συνεχίζεται και κάθε άλλο παρά ευοίωνα είναι τα μηνύματα, προδιαγράφοντας μια ακόμα πολύ δύσκολη τουριστική χρονιά με αβεβαιότητες, μεγάλους κινδύνους  κρυφούς και φανερούς  και έντονη ανασφάλεια.  Οι ελπίδες για  ανάκαμψη το 2021 στο τουρισμό λιγοστεύουν, θα παίξει σημαντικό ρόλο ο ρυθμός των εμβολιασμών. 

Πόσο μεγάλη είναι η ευθύνη ανάληψης ενός τόσο σημαντικού  Τομέα για την οικονομία της Περιφέρειας; Αποτελεί για εσάς πρόσκληση και ευθύνη και ποιοι είναι οι στόχοι σας;

H Δυτική Μακεδονία έχει να αντιμετωπίσει εκτός από την οικονομική κρίση, την είσοδο της στην μεταλιγνιτική εποχή αλλά και την πανδημία, όπου καθορίζουν και  την πολιτική της περιφερειακής αρχής. Καλούμαστε λοιπόν να δράσουμε άμεσα και αποτελεσματικά ώστε να ανταποκριθούμε στα προβλήματα και στη σημερινή κατάσταση του τουρισμού από διάφορες οπτικές γωνίες: οικονομικές, κοινωνικές κ.α. Μας υποχρεώνουν να αντιμετωπίσουμε σοβαρά το γεγονός ότι ο τουρισμός θέτει ορισμένες σημαντικές προκλήσεις στην πορεία της βιώσιμης ανάπτυξης. Η  δυνατότητα πρόσβασης στον τουρισμό για όλους τους πολίτες, η ουσιαστική συμβολή στην ανάπτυξη, η σταθερότητα και η ποιότητα της απασχόλησης και άλλες πολλές προκλήσεις αποτελούν  αναγκαία συμβολή για μια καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους.

Προηγούμενο άρθροΠρόστιμα συνολικού ύψους 59.450 ευρώ για παρεμπόριο
Επόμενο άρθροΗλεκτρονικό Μελισσοκομικό Μητρώο : Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε